Astons nieruchomości

  • 604-380-020
  • 795-652-241
  • biuro@astons.pl
numer-1-1.png
buttton-2-1.png

JAK POŚREDNICY SPRZEDAJĄ TWOJĄ NIERUCHOMOŚĆ

Czy warto ufać pośrednikom? Wiele osób rezygnuje z usług biur nieruchomości, ponieważ istnieje powszechne przekonanie, że agenci nieruchomości nie są skuteczni a ich działania kończą się na wykonaniu zdjęć, wystawieniu oferty i odbieraniu telefonów od potencjalnych nabywców. Niestety w wielu przypadkach jest to prawda.

Jak tego uniknąć? Wystarczy wybrać firmę handlową, która będzie chciała podjąć z nami współpracę w ramach umowy na wyłączność – dzięki takiej umowie, biuro bez obaw zainwestuje więcej pieniędzy aby uskutecznić działania, mające na celu jak najlepsze rozpromowanie oferty i pozyskanie klientów.

1 . Firma powinna zbadać potrzeby

Jest to początkowy i zarazem jeden z najważniejszych etapów. Agent nieruchomości powinien przeprowadzić ze swoim klientem, konkretną i dokładną rozmowę na temat jego oczekiwań co do wykonywanej przez biuro pracy, ustalić cele sprzedażowe i wyzwania.

Co powinniśmy ustalić na takiej rozmowie?

– W jakim czasie chcemy sprzedać nieruchomość,

– Czego oczekujemy od agenta,

– Do jakiej grupy docelowej chcemy trafić,

– Na czym nam zależy – na wysokiej kwocie, konkretnym typie klienta czy może na szybkim dokonaniu transakcji,

-Jakimi kanałami chcemy dotrzeć do potencjalnych nabywców

-Ustalić jaki czas dajemy pośrednikowi na wywiązanie się z umowy

Taka rozmowa pomoże opracować konkretny plan, który okaże się zadowalający i przyniesie zysk obu stronom. Jednak na tym nasza współpraca z przedstawicielem biura nieruchomości się nie kończy, aby wszystko przebiegało według wcześniej ustalonych założeń a współpraca okazała się dla nas najkorzystniejsza, należy mieć stały kontakt ze sprzedawcą – przecież po podpisaniu umowy to właśnie od niego zależy nasz zysk.

2. Dokonanie analizy SWOT – czyli mocnych i słabych stron

 

Przechodzimy na etap w którym to agencja nieruchomości zaczyna intensywnie pracować, na samym początku analizowany jest przedmiot umowy – czyli „ mocne oraz słabe strony” naszej nieruchomości.

 

Co firma bierze pod uwagę podczas tej analizy?

 

– Stan techniczny domu,

– Lokalizacje w jakiej się znajduje,

– Czy dom wpisuje się w panujące obecnie na rynku trendy,

– Wiek nieruchomości,

– Czy w okolicy znajdują się zakłady przemysłowe, fabryki lub inne obiekty, które mogłyby spowodować zmniejszenie lub zwiększenie zainteresowania naszą nieruchomością.

Kolejnymi czynnikami poddawanymi analizie, są czynniki zewnętrzne, które określają nasze szanse jak i zagrożenia.

 

Co biuro nieruchomości poddaje analizie?

 

– Konkurencję z jaką przyjdzie się nam zmierzyć

-Trendy panujące na rynku

-Statystyczne ceny nieruchomości

-Sytuacje ekonomiczną na rynku nieruchomości

Należy pamiętać, że mają one ogromny wpływ na cenę naszego budynku lub gruntu, dlatego nie należy zatajać żadnych faktów przed agentem z którym współpracujemy. Przedstawienie takiego rozrachunku, pozwoli w trzeźwy sposób spojrzeć na sytuacje w jakiej się znajdujemy. Być może wcześniej mieliśmy wygórowane oczekiwania co do ceny obiektu, analiza z pewnością pomoże nam zejść na ziemię.

 

3. Twoje mieszkanie musi mieć dobry wizerunek – czyli Home Staging

 

Czym jest Home Staging?

Jak donoszą źródła, jest to przygotowanie nieruchomości do sprzedaży lub wynajmu. Dzięki takim zabiegom wzrasta zainteresowanie potencjalnych klientów, a razem z tym prawdopodobieństwo spieniężenia naszego obiektu w krótszym czasie, po wyższej cenie.

Mieszkanie jest produktem, który sprzedaje się głównie za pomocą emocji, zatem należy sprawić aby potencjalni nabywcy widzieli samych siebie w przytulnym miejscu, które emanuje domowym, rodzinnym ciepłem.

Przed sfotografowaniem mieszkania przez agenta współpracującego z nami, powinniśmy najpierw poprawić wygląd i estetykę wnętrza. Warto także w tej sprawie skonsultować się z pracownikiem biura, otrzymamy wtedy z pewnością wiele istotnych porad aby dobrze przeprowadzić Home Staging a nierzadko są to działania, które firma zawiera w swojej ofercie – należy im ufać w tej kwestii, przecież to specjaliści.

 

4. Wybór kanałów dotarcia do klientów

 

Jest to kwestia poruszana w początkowym etapie ustalania celów i założeń, jednak tej kwestii należy się przyjrzeć lepiej – dlaczego? Bez odpowiedniej, skutecznej promocji zmniejszają się szanse na zadowalające spieniężenie naszej nieruchomości. Oczywistą formą dotarcia do klientów jest wystawienie ogłoszenia na portalu ofertowym. Tysiące osób każdego dnia przegląda setki ogłoszeń zamieszczonych w internecie, agencja zatem musi sprawić aby w oceanie ofert, to właśnie Twoja została zauważona i przyciągnęła jak największą uwagę. Zabieg trudny, ale nie jest niemożliwy.

 

Jaką formę reklamy zaoferuje nam biuro i na co warto się zdecydować?

 

– Reklama tradycyjna i zewnętrzna – Faktem jest, że coraz więcej czasu spędzamy w internecie, ale czy reklamy, które się tam pojawiają są najskuteczniejsze? W dalszym ciągu dobre efekty przynoszą bannery, billboardy, jak i również szyldy, doskonałym pomysłem jest zatem umieszczenie na swojej posesji informacji o tym, że nieruchomość została wystawiona na sprzedaż. Biura nieruchomości są tego świadome, dlatego z pewnością zaoferują wykonanie i zamieszczenie właśnie tej formy reklamy,

– Reklama w mediach – W przypadku mniejszych miast, lokalne media mogą okazać się świetną formą dotarcia do klientów. Prasa, radio, czy też oficjalne strony internetowe miast są świetnym nośnikiem naszej reklamy, jeżeli zależy nam na dotarciu do okolicznych interesantów,

– Reklama internetowa- Czyli nie tylko zamieszczenie ogłoszenia na portalu ofertowym. Mowa tu o korzystaniu w potęgi Google, Facebooka czy innych social mediach – w szybkiej sprzedaży, te narzędzia sprawdzają się najlepiej. Firma handlowa na samym początku powinna przedstawić propozycje reklam, jakie mogłyby uskutecznić dotarcie do nabywców.

 

Nieruchomość nie jest łatwo sprzedać

 

Próby znalezienia kupców na własną rękę często kończą się fiaskiem i rozczarowaniem, dlatego z pomocą przychodzą nam biura nieruchomościowe, które wiedzą w jaki sposób i w jakim czasie dobrać odpowiednie instrumenty promocyjne, sprzedażowe, tak aby każda ze stron w finalnym efekcie była zadowolona.

Nie oczekujmy jednak, że po podpisaniu umowy z biurem nasza nieruchomość zostanie sprzedana w tempie natychmiastowym, a my będziemy pływać w jeziorze banknotów. Nieruchomość ciężko sprzedać, niektóre oferty figurują na portalach ofertowych miesiącami a nawet latami, należy uzbroić się w cierpliwość i zaufanie dla agenta z którym współpracujemy.