Sprzedaż nieruchomości to wcale nie taki prosty zabieg jakby się mogło wydawać. Niby możliwości jest znacznie więcej ale także konkurencja jest o wiele wyższa. Rynek mieszkaniowy jest przesycony różnymi ofertami od mieszkań, domów po nieruchomości typowo komercyjne. Klient jest nimi bombardowany na każdym kroku, a walka o kupca zaczyna się już na samym początku. Co zrobić aby sprzedać swoją nieruchomość?
Zapraszamy do lektury !
Zacznijmy od początku. Przyglądając się bliżej procesowi strategii sprzedaży nieruchomości możemy wyróżnić jego główne etapy. Najważniejszy z nich to metody prowadzące do dotarcia z ofertą do odpowiedniego klienta co w efekcie doprowadzi do sfinalizowania całej transakcji. Chodzi tu w głównej mierze o działania promocyjne związane z odpowiednim przygotowaniem nieruchomości do sprzedaży tj.:
⦁ profesjonalnie wykonana sesja zdjęciowa zawierająca wygląd nieruchomości zarówno w środku jak i na zewnątrz;
⦁ opis nieruchomości zawierający informację na temat otoczenia, a także informację techniczne.
⦁ home staging zawierający wszelkie mocne strony nieruchomości z opisem funkcjonalności każdego pomieszczenia.
⦁ wirtualne spacery, prezentacje 3D , plany architektoniczne, rzuty nieruchomości.
CZYTAJ TAKŻE: REKLAMA NIERUCHOMOŚCI
FOTOGRAFIE NIERUCHOMOŚCI
Odpowiednie wykonane zdjęcia nieruchomości to jeden z najważniejszych elementów sprzedażowych. To właśnie one przyciągają uwagę klienta i mogą doprowadzić do podjęcia decyzji zakupowej. Mają one za zadanie wywarcie pozytywnego pierwszego wrażenia, dzięki czemu zapadnie ludziom w pamięci. Sprawia to, że nie mogą one powodować, że osoba przeglądająca oferty odrzuci Twoją nieruchomość ze względu na słabą jakość wykonanych zdjęć.
Na co warto zwrócić uwagę przygotowując zdjęcia do oferty nieruchomości?
⦁ upewnij się, że mieszkanie jest posprzątane, czy wszystko znajduję się na swoim miejscu. Schowaj wszystkie wystające kable, wyłącz telewizor, schowaj rodzinne zdjęcia i pamiątki, ubrania włóż do szafki. Im mniej elementów tym lepiej. Zadbaj o minimalizm;
⦁ wybierz najlepsze zdjęcie, w którym nieruchomość będzie prezentowała się jak najbardziej korzystnie i ustaw jako zdjęcie główne wyświetlane wśród innych ofert mieszkań;
⦁ wykonaj zdjęcia w oświetlonym pomieszczeniu. Zdjęcia, które będą ciemne, bądź z przebłyskami mogą odstraszyć potencjalnych klientów;
⦁ znajdź element, wokół którego zbudujesz całą kompozycję wnętrza. Jednocześnie powinien on wskazywać na funkcję jaką pełni dane pomieszczenie. W przypadku łazienki może to być pralka, w kuchni stół jadalny, a w salonie sofa wypoczynkowa;
⦁ jeżeli sesja zdjęciowa odbywa się w domku, który posiada kominek warto wykorzystać ten atut. Jego rozpalenie nada przytulności pomieszczeniu oraz rodzinny klimat;
⦁ dodatkowym atutem nieruchomości może być widok za oknem. Kilka zdjęć wykonanych panoramie miasta bądź na otaczającej zieleń również może zdziałać cuda;
⦁ pamiętaj o uchwyceniu balkonu czy tarasu. Jest to często pomijany element mieszkania choć to właśnie on, szczególnie latem pełni funkcję wypoczynkową.
OPIS NIERUCHOMOŚCI
Dobrze przygotowany opis nieruchomości powinien zawierać dane techniczne domu ale także informację na temat okolicy. Powinien on zostać stworzony w formie akapitowej gdzie nagłówek będzie pełnił główną rolę. Każdy akapit powinien opisywać inny aspekt nieruchomości. Pojedynczo każde pomieszczenie, przedstawienie okolicy, wskazanie największych plusów mieszkania. Umożliwi to szybkie przeglądanie oferty bez konieczności zagłębiania się w lekturę. Z reguły nie powinno być więcej niż 5-6 akapitów.
Jak skonstruować poprawny opis nieruchomości?
⦁ do opisania mieszkania, domu warto wykorzystać przymiotniki;
⦁ wskaż klientowi co zyska jeżeli dokona zakupu Twojej nieruchomości;
⦁ nie wprowadzaj klienta w błąd;
⦁ zacznij opis od wskazania największego atutu nieruchomości;
HOME STAGING
Obecnie Home Staging to absolutna konieczność przy sprzedaży nieruchomości. Odpowiednio przygotowana oferta powinna wzbudzać u klienta różne emocje, które można uzyskać dzięki ciekawej oprawie wizualnej. Ważnym punktem jest zaprezentowanie pomieszczenia zgodnie z jego przeznaczeniem. Dobry home stager zagospodaruje przestrzeń w taki sposób, aby kupujący otrzymał mieszkanie z maksymalnie wykorzystanym potencjałem.
Każde mieszkania posiada swoje mocne i słabe strony. Dzięki home staging można w łatwy sposób odwrócić uwagę klienta i skupić ją na samych atutach. Z reguły ludzie szybciej znajdą rzeczy, które im przeszkadzają. Dodatkowo jeden minus jest warty tyle co kilka plusów więc nawet mała wpadka może przesądzić o decyzji klienta.
Najczęściej home stager stara się wpłynąć na dopasowanie wyposażenia w pomieszczeniu, dobranie kolorów, zmianę perspektywy postrzegania pokoju. Sam zabieg home stagingu nie jest już nowością. Stosowany jest przez praktycznie wszystkie biura nieruchomości dlatego ominięcie tego elementu może znacznie utrudnić sprzedaż mieszkania.
WIRTUALNY SPACER
Jest to stosunkowo innowacyjny pomysł jednak znalazł już swoją rzeszę zwolenników. Niewątpliwie stał się przyszłością prezentowania nieruchomości i z roku na rok jest coraz bardziej dopracowywany pod kątem technicznym. Na chwile obecną można wyróżnić dwa najpopularniejsze rodzaje takiej prezentacji 3D:
1. Trójwymiarowa panorama nieruchomości z zachowaniem kamery 360
2. Panoramy sferyczne stworzone z serii zdjęć wykonanych specjalnym aparatem.
Mimo, że technologia umożliwiająca wirtualny spacer weszła w życie już 10 lat temu to nadal przedstawienie w ten sposób swojej oferty jest bardzo prestiżowe i wiąże się ze swego rodzaju luksusem. Pokazujemy w ten sposób całe mieszkanie bez ” ukrywania ” niektórych elementów. Dodatkowo umożliwia to dokładniejsze zapoznanie się z mieszkaniem bez konieczności jego fizycznego oglądania co pozwala na zapoznanie się z większą ilością ofert i wybraniem kilku odpowiednich. Jest to oszczędność czasu zarówno dla agenta nieruchomości jak i dla potencjalnego klienta.
aktualizacja: listopad 2022r.